נפגעי פעולות איבה

איך לפעול במקרה של פגיעה מול ביטוח לאומי

על מנת שנוכל לדעת כיצד לפעול במקרה של פגיעה בפעולת איבה על מנת לקבל פיצויים ותגמולים מהמדינה, חשוב שנדע בתחילה: מהי פעולת איבה, מי זכאי לתגמולים מהמדינה ומי מבוטח על ידי ביטוח לאומי במקרה של פעולת איבה.

 

מהי פעולת איבה?

פעולת איבה מוגדרת גם כפגיעת איבה והיא פציעה שהתרחשה עקב פעולות אויב וטרור. הפגיעה יכולה להיות ישירה או עקיפה בנשק שיועד לפעולת איבה או לחלופין למניעת פעולת אויב. עוד תוגדר פעולת איבה כמעשה אלים על רקע לאומני ופגיעה שנובעת מהסכסוך ערבי ישראלי. סוגי הפגיעות הינן: פגיעות עקב פיגוע טרור, תקיפה, דקירה, פגיעה מנשק חם וקר, תאונת אימונים וכדומה.

 

מי זכאי לפיצויים ותגמולים במקרה של פגיעה עקב פעולת איבה?

פיצויים לנפגעי פעולות איבה מגיעים לכל אזרח ישראלי שנפגע בשטחי ישראל, עזה, יהודה והשומרון. עוד זכאים לפיצויים מי שאינם בעלי אזרחות ישראלית אך נכנסו לתחומי המדינה בדרכים המקובלות בחוק, בעלי דרכון דיפלומטי, תיירים וכדומה. תושבי חוץ בעלי אישור עבודה גם הם זכאים לתגמולים בעקבות פעולת איבה.

לפיצויים זכאים גם תושבי השטחים בעלי תעודת זהות ישראלית שנפגעו בתחומי הקו הירוק כמו גם תושבי השטחים בעלי היתר כניסה לישראל שנפגעו בתחומי הקו הירוק.

 

כיצד מקבלים פיצויים מביטוח לאומי במקרה של פעולת איבה?

אם נפגעתם בפעולת איבה חשוב ליצור קשר בדחיפות עם המחלקה הסוציאלית של ביטוח לאומי במחלקת השיקום של ביטוח לאומי. הפנייה נועדה לעזור לכם באמצעות תמיכה נפשית הדרכה ויעוץ הקשור לקבלת הזכויות החוקיות והתגמולים המגיעים לכם ממדינת ישראל עקב פעולת האיבה בה נפגעתם.

על מנת לקבל את התגמולים והפיצויים המגיעים לכם יש לגשת אל ביטוח לאומי ולהתחיל בתהליך הגשת התביעה לכספים מביטוח לאומי. אל התביעה יש לצרף מסמכים רפואיים הקשורים לפציעה או לפגיעה, אישורים המעידים על אובדן כושר עבודה זמני או קבוע עקב הפגיעה מפעולת האיבה, אישור מכוחות הביטחון כי נפגעתם בפעולת איבה, מיקום האירוע, ותלושי משכורת על השכר אותו הייתה מקבלים ממקום העבודה כמו גם אישורי מס הכנסה, תשלומי ביטוח לאומי, מיסים וכדומה.

 

נכות בעקבות פעולת איבה

אם חלה נכות בעקבות פיגוע האיבה יש להגיש בקשה לקצבת נכות חודשית מול ביטוח לאומי. אם הנכם נתקלים בקשיים בקבלת סיוע כספי או נפשי מביטוח לאומי תוכלו להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתגמולים וזכויות עובדים שיוכל לאפשר לכם תביעה שתתבצע באופן חלק ויעיל יותר.

 

מהן הזכויות הנוספות שניתנות לנפגעי פעולת איבה

מלבד הזכויות הכספיות, לנפגעים מגיעות זכויות נוספות כמו טיפול פסיכולוגי ממושך, תכנית שיקומית בשילוב פסיכולוג, טיפול רפואי הכולל שיקום והקצאת כל העזרים שדרושים להחלמה ולהתמודדות עם המצב הגופני כמו גם: עזרים טכניים, טיפולי שיניים, תרופות ועוד. בנוסף על הביטוח הרפואי לממן את עלויות הטיפול הראשוני כמו למשל: אמבולנס, מיון ואשפוז בבית החולים.

חשוב לדעת כי בעלי זכויות נוספות הם אותם אנשים שנקבעו להם אחוזי נכות מסוימים על ידי ועדות רפואיות של ביטוח לאומי. נפגע שלא קיבל סיוע נפשי דרך ביטוח לאומי יכול לפנות באופן עצמאי למרכז לבריאות הנפש הקיים בכל עיר ולקבל סיוע נפשי וטיפול נפשי ללא תשלום על ידי עובדים סוציאליים ופסיכולוגים מנוסים.

יהודה אדרי משרד עו"ד ונוטריון וצוות עורכי הדין של המשרד ילווה אתכם לאורך כל הדרך עד שהצדק יצא לאור.

לקבלת מידע נוסף ולקביעת פגישת ייעוץ – פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם.