מהי נכות כללית

הגדרה של נכה כיום היא הגדרה מאד כללית ויש להתמקד בה בעיקר שאנו דנים בדמי ביטוח לאומי. נכות כללית היא קצבה המשולמת על ידי הביטוח לאומי לאדם בעל נכות פיזית נפשית שאינו יכול לעבוד ואיבד את היכולת להשתכר ב 50 אחוזים לפחות.

נכות כללית וועדה רפואית

על מנת לקבוע נכות כללית יש לעמוד מול ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי על מנת שיקבעו לכם אחוזי הנכות. אחוזי הנכות נקבעים למי שגילו מעל 18 ונקבעו לו 60 אחוזי נכות על ידי הביטוח הלאומי ואחת מהנכויות הינה מעל עשרים וחמישה אחוזי נכות.

אל הוועדה הרפואית רצוי להגיע עם כל המסמכים הרלבנטיים כולל אישורים מרופאים מומחים, מאשפוזים ומניתוחים במידה ועברתם כאלה. גם ממצאים פסיכולוגיים יכולים להועיל במידה והם מעידים על החמרה במצב הנפשי.

לא הרבה תושבים יודעים זאת, אך לוועדה הרפואית ניתן להגיע עם עורך דין המתמחה בדיני עבודה ונכות כללית שיכול לעזור לכם בתביעת הנכות הכללית והבאה לתוצאות משביעות רצון בכל הנוגע להצגת המסמכים בצורה נכונה, וטענותיכם אל מול הוועדה הרפואית בתקווה כי תקבלו את הקצבה המתאימה והנכונה לכם.

 

נכות כללית לעקרות בית

כיום, גם עקרת בית נחשבת כעובדת לכל דבר, ולכן גם היא יכולה להיות מוכרת בהגדרת הנכות הכללית ולקבל קצבה.

עקרת בית שאינה יכולה לתפקד או להשתכר ואיבדה את יכולתה להשתכר מעל 50 אחוזים, תקבל קצבה לפי החלטת המוסד לביטוח הלאומי.

כמו כן עליה לעמוד בקריטריונים של הועדה הרפואית עם נכות משוקללת של 50 אחוזים.

עוד תנאי לקבלת הקצבה הינו שכר שאינו עולה על השכר הממוצע במשק. משמע, קצבת נכות כללית תינתן לאדם שאינו משתכר מעל לסכום של 3,973 שקלים – שזהו שכר המינימום במשק נכון לסוף שנת 2013.

 

מהו שיעור הקצבה לנכות כללית?

שיעור הקצבה לנכות כללית על פי המוסד לביטוח לאומי במידה והחלטת הביטוח הלאומי כי קיים אובדן כושר עבודה, הינו 2,300 שקלים בממוצע.

אם נקבע על ידי הוועדה כי אובדן כושר העבודה הינו חלקי, הקצבה שתשולם תעמוד בממוצע על 1,400 שקלים עד ל 1,700 שקלים בממוצע.

במידה וישנם ילדים תוכלו לתבוע את הביטוח גם תוספות לילדים לנכות הכללית בסכומים ממוצעים של בין 700 ל 1,200 שקלים.

יש להבין כי הקצבאות משולמות ומחושבות בהתאם להכנסות הנוספות שלכם במידה וקיימות כאלה.

 

מי אינו זכאי לקצבת נכות כללית

המקרה בו לא תהיו זכאים לנכות כללית הינו מאד ספציפי והוא מתייחס למקרים בהם אינכם תושבי ישראל, וכי הנכות התרחשה כאשר לא הייתם בארץ ולא הייתם תושבים באותה העת.

בכל מקרה אם נדחתה בקשתכם מכל סיבה תמיד תוכלו להתייעץ עם עו"ד דין המתמחה בזכויות עובדים ובנכות כללית על מנת להשיב את זכויותיכם.

יהודה אדרי משרד עו"ד ונוטריון וצוות עורכי הדין של המשרד ילווה אתכם לאורך כל הדרך עד שהצדק יצא לאור.

לקבלת מידע נוסף ולקביעת פגישת ייעוץ – פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם.