רשלנות רפואית בניתוח

בתי המשפט בארץ מטפלים מידי יום ושעה בתיקי רשלנות רפואית עקב ניתוחים שכשלו. כאשר אנו מגישים תביעת רשלנות רפואית עלינו להוכיח בפני בית המשפט כי המנתח לא עמד בתנאי הרופא הסביר ולא פעל לפי הנורמות והמחויבויות בעולם הכירורגי.

בדיון המשפטי יבחן בית המשפט האם פעל המנתח על פי המיומנויות הנדרשות לביצוע הניתוח והזהירות המתבקשת, וידון בשיקולי הרופא המנתח במהלך הניתוח כמו גם בטענות התובע. עוד יתבונן בית המשפט בניסיון של המנתח וברזומה שלו.

בית המשפט יתייחס לשאר הגורמים מלבד הניתוח כמו: ההכנה לניתוח, הצוות, הבדיקות הרפואית, ההיסטוריה הרפואית של המטופל לפני הניתוח, המידע שנתן החולה לצוות הרפואי וכדומה. בנוסף יבחן בית המשפט את כל הפרמטרים הנוגעים בנושא הנידון.

 

מתי קיימת עילה לרשלנות רפואית

עילה לרשלנות רפואית נוצרת כאשר מתבצע הליך ללא הסכמה של המנותח וללא ידיעתו של המנותח.

אי הסכמה או ידיעה היא אחת העילות החזקות ביותר להגשת תביעת רשלנות רפואית. ניתוח בו למנותח לא ניתנים כל הפרטים והסיכונים הכרוכים בו עליהם חתם המנותח שהוא מכיר ומודע – הוא ניתוח בו עלול המנותח להגיש תלונה במידה וחל שיבוש בניתוח.

במקרים מסוג זה נוטה בית המשפט, במידה והוכח כי לא הוסברו למטופל הסיכונים הכרוכים בהרדמה, הניתוח ובהחלמה באופן מובן נהיר וברור-  לפסוק לטובת התובע.

 

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

למרות שניתוחים פלסטיים הפכו כה פופולאריים עם השנים ונחשבים הליכים קלילים שאינם כרוכים בסיכונים, עדיין קיימות תביעות רבות הקשורות לסיבוכים בעת ניתוח פלסטי: דליפות מהעור, נמקים בעור בניתוחי מתיחת צוואר, עיוותים בניתוחי חזה, צלקות שאינן נעלמות, זיהומים, ניתוחים לייזר שכשלו, כוויות עקב ניתוחי הסרת קעקועים ועוד – כולם משמשים עילה לתביעות שמוגשות מידי יום בבתי המשפט בארץ.

בתביעות רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים על התובע להוכיח לבית המשפט כי חל חוסר תיאום ציפיות בין הבקשה לתוצאה, כמו למשל ניתוח הגדלת חזה בו נאלצה המטופלת לחזור מספר פעמים אל חדר הניתוח על מנת לקבל את התוצאה המבוקשת מלכתחילה ולבסוף חל אף עיוות בחזה – תביעה שהולידה פיצויים של מעל 250 אלף שקלים לתובעת.

עוד על התובע להוכיח נזקים קבועים בעקבות ניתוח פלסטי כמו צלקות, קשיי נשימה, זיהומים שמשפיעים על תפקוד יומיומי בעקבות הניתוח הפלסטי ועוד. לדוגמא: בשנת 2003 צעירה שעברה ניתוח באפה שהותיר בה קשיי נשימה הגישה תביעת רשלנות רפואית שזיכתה אותה בסכום של מעל לרבע מיליון שקלים לאחר שזאת הוכיחה באמצעות עורך דינה כי קיים קשר ישיר בין קשיי הנשימה לניתוח הפלסטי באפה.

במקרים מסוימים מוגשות גם תביעות על נזקים נפשיים כתוצאה מניתוחים פלסטיים שכשלו. מנותחים רבים שסובלים מצלקות או עיוותים כתוצאה מניתוחים פלסטיים לא מוצלחים או שנאלצו לחזור פעמים רבות אל חדר הניתוח עלולים להגיש תביעות כנגד הקליניקה או בית החולים בתואנה כי בעקבות הפרוצדורות נותרו להם נזקים נפשיים.

בכל מקרה לפני הגשת תביעת רשלנות רפואית חשוב להיוועץ עם עורך דין כדי לאמוד את הסיכויים לקבלת פיצויים.

 

יהודה אדרי משרד עו"ד ונוטריון וצוות עורכי הדין של המשרד ילווה אתכם לאורך כל הדרך עד שהצדק יצא לאור.

לקבלת מידע נוסף ולקביעת פגישת ייעוץ – פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם.