תביעה להבטחת הכנסה

אנשים רבים בארץ עמלים קשה כדי להרוויח את לחמם ובכל זאת מוצאים עצמם במציאות עגומה בה הם אינם מצליחים לסיים את החודש עם המשכורת שהם מקבלים.

איך מגישים תביעה להבטחת הכנסה בביטוח לאומי

במקרים מסוג זה חשוב לדעת כי ביטוח לאומי מאשר במקרים שונים קצבת הבטחת הכנסה על מנת שנוכל להתפרנס בכבוד או לפחות לאפשר לעצמנו קצת יותר במהלך החודש. אז למי מגיעה הבטחת הכנסה?

 

הבטחת הכנסה לאסירים משוחררים, נגמלים ומכורים לסמים, אמהות חד הוריות ונפגעי נפש

הבטחת ההכנסה לאנשים הנמצאים בשולי החברה ניתנת לאחר שביטוח הלאומי הכיר באותם אנשים כזקוקים לאבטחה או קצבה. ההכרה נעשית בדרך כלל לאחר ועדה של ביטוח לאומי והגשה של האישורים והמסמכים המתאימים.

על מנת לקבל את הבטחת ההכנסה יש לגשת לביטוח לאומי או להוריד את טפסי הבקשה מאתר ביטוח הלאומי, למלא אותם ולצרף את המסמכים המבוקשים.

לאחר הגשת המסמכים ביטוח לאומי יאשר קצבה ספציפית שנעה בדרך כלל בין 600 ל 2,500 שקלים לחודש, ובמידה וייחסרו טפסים או אישורים תצטרכו להגישם לביטוח הלאומי.

 

הבטחת הכנסה לשכירים

שכירים המשתכרים במשכורת של מתחת ל 4,200 שקלים בחודש זכאים להבטחת הכנסה על פי חוק. גם כאן תצטרכו למלא את הטפסים שהזכרנו ולהגישם לביטוח הלאומי בצרוף של תלושי המשכורת.

במידה ועם הזמן יעלה שכרכם – יוריד בהדרגה הביטוח הלאומי את הקצבה החודשית שקיבלתם לפי חישובי הביטוח הלאומי הקובעים בחוק.

 

הבטחת הכנסה לעצמאים

בעלי עסקים רבים אינם יודעים זאת אך גם אם אתם עצמאיים, לדוגמא, אם הנכם בהגדרה של עוסק פטור והעסק שלכם אינו מניב שכר העולה על שכר המינימום, מגיעה לכם הבטחת הכנסה.

כדי להוכיח את הזכאות תצטרכו לחשב את ההכנסות שלכם באותה שנת מס ולמלא את הטפסים לבקשת הבטחת הכנסה ולצרף את האישורים המתאימים. זכרו! בעלות על דירה, נכס מכל סוג או רכב עלולים לפגום בזכאות שלכם.

 

זכאות סטודנטים לקצבה

סטודנטים אינם זכאים לאבטחת הכנסה אך אם מדובר במקרים יוצאי דופן בהם הסטודנט עובד או שמצבו הכלכלי קשה – כדאי לנסות להתייעץ עם עורך דין על מנת לנסות ולהבין מהם הזכויות והאופציות העומדות לרשות הסטודנט במקרים מסוג זה.

בכל מקרה ביטוח לאומי הפך לקצת יותר נגיש עם השנים וכיום ניתן לבדוק את זכאותכם להבטחת הכנסה לפי מחשבון באתר הביטוח הלאומי, בו ניתן להכניס את הפרטים ולבדוק האם אתם זכאים לקצבה ואפילו לדעת מהם הסכומים המשוערים שתקבלו.

במקרה בו הגשתם תביעה בה כל האישורים והטפסים הנחוצים לקבלת הקצבה שרירים וקיימים והנכם עדיין נתקלים בסירוב של הביטוח הלאומי להכיר בכם כזכאים לזכויות שהזכרנו – ניתן וכדאי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בזכויות עובדים וביטוח לאומי על מנת לברר ולקבל את שמגיע לכם.

יהודה אדרי משרד עו"ד ונוטריון וצוות עורכי הדין של המשרד ילווה אתכם לאורך כל הדרך עד שהצדק יצא לאור.

לקבלת מידע נוסף ולקביעת פגישת ייעוץ – פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם.