תביעות נזקי גוף – לא מה שחשבתם

אם בעבר היה נהוג לחשוב כי תביעת נזקי גוף ניתן להגיש רק במקרה של תאונת דרכים או תאונת עבודה, הרי שכיום קיימות עילות רבות לתביעה מסוג זה וקיימות מספר דוגמאות שרירות וחיות על מנת להוכיח כי עם עו"ד טוב ועילה חזקה – הכל אפשרי.

כדי להבין את הבסיס לתביעות מסוג זה חשוב לדעת מהי תביעת נזקי גוף. תביעות פיצויים המוגשות בעקבות נזקי גוף מוגשות בגין פגיעות, פציעות ונזקי גוף שונים שנרגמו כתוצאה ממצבים שונים ובהם רשלנות רפואית, תאונות עבודה, תאונות דרכים ומגוון תאונות שהתרחשו שלא באשמתנו אלא באמצעות גורם אחר שאינו קשור לאיתני הטבע.

בכל תביעה המוגשת בגין נזקי גוף שנגרמו לתובע, חייב התובע להוכיח את עצם הפגיעה ואת מידת הפגיעה באמצעות הגשת חוות דעת רפואית מסודרת. חוות דעת זו צריכה לכלול כמובן, גם את פירוט נסיבות האירוע ואת האופן בו גרם הנתבע להתרחשות הפגיעה.

 

נפילה במקומות ציבוריים

גם נפילות וחבלות שונות שנגרמו יכולות להוליד תביעות נזקי גוף. נפילות בסופר על מפגע או על רצפה חלקה הולידה תביעות שבסופן נאלצו הנתבעות, הלוא הם סניפי הסופר לשלם פיצויי נזקי גוף לתובעים.

גם נפילות באולמות אירועים בהן הוכח כי לא נגרמו בשכרות אלא משום שהרצפה הייתה לא בטיחותית או כי היו קיימים מפגעים וסכנות שהולידו את הנפילות שגרמו לחבלות ונזקי גוף הולידו תביעות ואף ניצחונות וזאת באמצעות עורך דין טוב לתביעות נזקי גוף.

 

החלקת שיער שכשלה

תאמינו או לא אבל נזקי גוף יכולים להתייחס גם לפעולות קוסמטיות שונות. למשל, אישה תבעה חברה שסיפקה לה קופון לטיפול להחלקת שיער שכשלה והולידה עימות קשקשת איומה ונזק לשיער. לאחר שהוכיחה התובעת כי קיים קשר ישיר בין הנזק למצב בריאות שיערה פסק בית המשפט פיצויים בגין נזקי גוף לתובעת.

תביעות נזקי גוף מוגשות גם שמוגש אוכל שיכול לפצוע ולגרום לנזק כמו למשל תביעה שהוגשה נגש בית קפה בו הוגשה עוגה בה חתיכת פלסטיק שנמצאה בעוגה בשוגג וגרמה נזק לשיניים. התובע במקרה זה פוצה בסכום של 14,000 שקלים.

 

גרגרי יער קטלניים

תביעות נזקי גוף שונות ויצירתיות הוגשו בעבר גם על ידי אזרח שהמתין לאוטובוס שלא הגיע בלילה קר ומשום כך חלה. לכן תבע האזרח את חברת האוטובוסים ואף ניצח בתביעה ופוצה.

אם תחליקו על גרגירי פירות יער בטיול מאורגן ותצליחו להוכיח כי לא רק אתם אחראיים לבטיחות גופכם בטיול שכזה – יש סיכוי שתוכלו להגיש ואף לזכות בתביעת שכזו.

בכל מקרה כאשר אתם מחליטים להגיש תביעה שמקורה נזקי גוף עליכם להוכיח כי הייתה קיימת התרשלות וחוסר מקצועיות בכל הנוגע לביטחונכם האישי שהופקד בידיו של הגוף, האדם, החברה או הארגון שברצונכם לתבוע.

על מנת שתוכלו לעשות כן חשוב להיעזר בשירותים של משרד עורכי דין המתמקצעים בתחום הנזיקין.

יהודה אדרי משרד עו"ד ונוטריון וצוות עורכי הדין של המשרד ילווה אתכם לאורך כל הדרך עד שהצדק יצא לאור.

לקבלת מידע נוסף ולקביעת פגישת ייעוץ – פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם.